VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU [NÁZOV]
Časť I.
Obchodné podmienky pre osoby, ktoré sú spotrebiteľmi
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „Obchodné podmienky“)
upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy
uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je fyzická osoba – podnikateľ Peter
Zalaba – AGROND , IČO: 44316411 , miesto podnikania: Chotín 278, 94631 Chotín,
zápis: Okresný úrad Komárno, číslo živnostenského registra: 410-20524,(ďalej
len "predávajúci") a kupujúcim– spotrebiteľom (tiež ako
„zákazník“), ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho :
mail:agrond.info@gmail.com
, telefón: 035/381 01 60
korešpondenčná adresa: Peter Zalaba – AGROND, Chotín 278, 94631 Chotín
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Banka:Tatrabanka Komárno.
IBAN: SK49 1100 0000 0029 2388 7403
(SWIFT):TATRSKBX
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 037/772 00 01,037/772 00 34
fax č. 037/772 00 24
e-mail:nr@soi.sk
1.2. Kupujúcim sa v zmysle tejto časti Obchodných podmienok rozumie
spotrebiteľ.
1.3. Spotrebiteľom sa na účely týchto Obchodných podmienok rozumie fyzická
osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu
svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
1.4. Kupujúci ako spotrebiteľ, pri zadávaní objednávky uvedie najmä svoje
meno, priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mailový
kontakt.
1.5. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej
si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými
podmienkami.
1.6. Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú
prevádzkuje predávajúci, je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci
nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru
bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1.Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na
uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme kupujúcim vyplneného
a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho (ďalej len
"objednávka"). V prípade ak predávajúci a spotrebiteľ
uzatvoria kúpnu zmluvu prostredníctvom webstránkyhttps://www.agrond.sk/">https://www.agrond.sk/https://www.agrond.sk/">predávajúci je
povinný dodržať všetky povinnosti, ktoré stanovuje zákon č. 102/2014 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru"). Všetky ceny za tovar a služby a
všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané vrátane DPH.
2.2.Záväzné akceptovanie návrhu uskutoční pracovník
predávajúceho najneskôr v nasledujúci pracovný deň po vykonaní objednávky.
Záväzné akceptovanie bude vykonané prostredníctvom elektronickej pošty o
akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po
overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného
kupujúcim označené ako "potvrdenie objednávky". V prípade zistenia
vyššej ceny má predávajúci povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so zmenou
ceny podľa aktuálneho cenníka pred záväznou akceptáciou objednávky. Až udelením
súhlasu zákazníka so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním)
objednávky zo strany predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý.
Automaticky vykonávané Oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému
predávajúceho, ktoré kupujúci obdrží na svoju e-mailovú adresu ihneď po
odoslaní jeho objednávky, sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky;
toto Oznámenie má len informatívny charakter za účelom upovedomenia kupujúceho
o obdržaní jeho objednávky. Na e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade
potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
2.3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a
špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o
cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje
o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a
termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre kupujúceho,
údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom
registri a pod.), prípadne iné údaje.
2.4. Podľa novely zákona č. 222/2004 Z. z., o dani z pridanej hodnoty
nemožno od 1.1. 2013 meniť údaje v už vystavenom daňovom doklade (faktúre).
Údaje v daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v prípade, kedy zákazník
tovar ešte neprijal a nezaplatil.
2.5. V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj tovaru na internetovej
stránke predávajúceho spravuje okrem týchto všeobecných obchodných podmienok aj
záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že kupujúci objedná
tovar v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, predávajúci je
oprávnený objednávku kupujúceho stornovať. O stornovaní objednávky bude
zákazník informovaný prostredníctvom e-mailu a v prípade úhrady kúpnej ceny
alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním
určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
1. dodať na základe
objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve,
kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na
jeho uchovanie a ochranu,
2. zabezpečiť, aby dodaný
tovar spĺňal platné právne predpisy SR
3. odovzdať kupujúcemu
najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady
potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými
právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od
kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Predávajúci má pred záväzným akceptovaním objednávky právo stornovať
objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je
schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami
alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom
nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník
informovaný e-mailom.
3.4. Predávajúci si vyhradzuje právo overiť totožnosť kupujúceho alebo
osoby poverenej k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru a to v prípadoch,
kedy je dodávka tovaru kupujúcim platená vopred kartou, prostredníctvom
bankového prevodu, alebo prostredníctvom faktúry so splatnosťou.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci je povinný:
1. prevziať zakúpený
alebo objednaný tovar
2. zaplatiť predávajúcemu
dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na
doručenie tovaru,
3. nepoškodzovať dobré
obchodné meno predávajúceho,
4. potvrdiť v dodacom
liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a
mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
4.3. Kupujúci je oprávnený objednávku stornovať do 24 hodín od objednania,
a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. Takúto storno
objednávku považuje predávajúci za zrušenú. Pri zrušení objednávky je potrebné
uviesť meno, priezvisko, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade
zrušenia objednávky si predávajúci neúčtuje žiadne penále ani iné poplatky
súvisiace so stornom objednávky.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových
listov a v zorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
5.2. Tovar doručujeme prostredníctvom kuriéra spoločnosti UPS, IN TIME
s.r.o Telefonický kontakt na dispečing UPS č.:16877 dispečing IN TIME
s.r.o č. 02 16160 kontakt Doba prepravy
je do 48 hodín (v pracovné dni) v rámci Slovenska, a do 72 hodín (v
pracovné dni) vrámci Českej republiky. O uskutočnenom odoslaní tovaru
bude kupujúci informovaný e-mailom alebo SMS.Kuriér vozí tovar spravidla
v čase medzi 8 - 17 hod., čiže počas pracovnej doby. Sobotňajšie doručenie je
za príplatok a je iba do vybraných okresných miest. Bližšie informácie poskytne
predávajúci e-mailom alebo telefonicky.Objednaný tovar je možné
prevziať aj osobne v predajniach predávajúceho. Možnosť pre osobný odber
treba uviesť v objednávke, aby predávajúci tovar vopred pripravil. Pri
osobnom odbere kupujúci neplatí cenu prepravy. Ak sa predávajúci a kupujúci
nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať tovar kupujúcemu bezodkladne,
najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil
svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal
vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec
ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od
zmluvy. Tovar bude odoslaný (dodaný) v termíne určenom pri každom výrobku (deň
objednávky sa nezapočítava do termínu odoslania až nasledujúci deň a pri
objednávke prijatej cez víkend sa ráta ako prvý deň, prvý pracovný deň).
Ak si zákazník objedná väčšie množstvo tovarov budú mu doručené
v jednej zásielke pričom ich dodacia lehota bude zodpovedať produktu s
najdlhšou dodacou lehotou (v prípade objednávky troch produktov s dodacími
lehotami 2,4 a 7 dní, automaticky bude pre celú objednávku platiť
najdlhšia dodacia lehota, teda 7 dní). Informácia o dodacej lehote daného
výrobku sa nachádza pri jeho obrázku v položke "Dostupnosť"
a znamená: kedy je / bude na sklade. Ak je uvedené, že tovar je skladom,
tento tovar je možné ihneď expedovať, a kupujúcemu bude odoslaný najneskôr
do 48 hodín. Ak je uvedené, že tovar nie je skladom, tovar sa objednáva u
dodávateľa. O dodaní bude kupujúci informovaný prostredníctvom e-mailu.
Približný termín dodania môže pred objednaním kupujúci zistiť na telefónnych
číslach alebo e-mailoch predávajúceho. Objednaný tovar, ktorý je momentálne nedostupný,
môže predávajúci kupujúcemu rezervovať podľa poradia objednávky
kupujúceho medzi ostatnými záujemcami. Dostupnosť takého tovaru predávajúci
pravidelne preveruje a priebežne kupujúceho informuje e-mailom alebo
prostredníctvom SMS.
Cena dopravy UPS
Cena
dobierky |
Cena
prepravy |
do 100,-Eur |
6,00
Eur |
nad 100,-Eur
do 20kg |
zdarma |
Cena dopravy(IN TIME s.r.o.) do ČR
Hmotnosť
zásielky |
Cena
prepravy |
0,1-5kg |
15,-Eur |
5-10kg |
20,-Eur |
10-20kg |
25,-Eur |
20-30kg |
30,-Eur |
30-40kg |
50,-Eur |
40-50kg |
70,-,Eur |
Pri vyššej
hmotnosti zásielky sa cena prepravy rieši individuálne. |
|
Doručenie kuriérommá viacero výhod:
·
doručeniedo 24 hodínod expedície (doručuje sa v pracovné
dni)
·
doručenie vždypriamo do rúk kupujúceho- domov alebo do
práce
·
možnosťsledovaťcez internet, kde sa momentálne zásielka
nachádza
·
v prípade neúspešného prvého pokusu o doručenie,druhý pokus o
doručenie v cene.
5.3.Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v
akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak kupujúci bez
predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy tovar neprevezme do 3
pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej
akceptácii, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu
vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky.
Po uplynutí 3 pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tovar prevziať,
je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej
osobe.V prípade, že si zákazník tovar neprevezme pri prvom doručení, a
požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady opätovného
doručenia tovaru.
5.4. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred
uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Zobrazenie tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Zobrazenie farebných
odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite používaného monitora, resp.
iného, kupujúcim používaného zariadenia.
5.6. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky
predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v
kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo
zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej
neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať zápis o
doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru
uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo
kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné splnomocnenie. Ak
bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na
mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci,
a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a
skladné. Tovar sa považuje za prevzatý v zmysle bodu 10.2. týchto
všeobecných obchodných podmienok.
5.8. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho
obal, bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar
alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť
dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia
poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí
tovaru odmietnuť tovar prevziať a vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe
poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí dopravca.Na
základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže predávajúci po
uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku tovaru,
zľavu na tovar a v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový
tovar. Neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci
preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia.
5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote
uvedenej v bode 5.2. Obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a
predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny
v zmysle bodu 10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok.
5.10. V každej zásielke je priložená faktúra - daňový doklad, ktorá zároveň
slúži ako záručný list pokiaľ nie je k objednanému tovaru doložený osobitný
záručný list výrobcu.
5.11. Spôsoby platieb: platba na dobierku, platba bezhotovostným prevodom
na účet predávajúceho, platba prostredníctvom platobnej karty, platba
prostredníctvom faktúry so splatnosťou.
6. Kúpna cena
6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú
v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia
kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna
cena") na dobierku, alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho,
alebo prostredníctvom platobnej karty, alebo prostredníctvom faktúry so
splatnosťou. Všetky ceny uvedené na internetovej stránke predávajúceho sú
konečné. Za tovar platí kupujúci cenu, aká je uvedená na internetovej stránke
predávajúceho v čase vykonania objednávky. Individuálne zľavy kupujúcim sú
predmetom osobitnej dohody.
6.2. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným
prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na
účet predávajúceho.
6.3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý
tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.4. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar
dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a
požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6.5. Náklady spojené s montážou a vynášaním tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej
cene tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
6.6. Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom
produkte nie je uvedené inak.
6.7.V prípade, že kúpna cena za vrátený alebo reklamovaný tovar a
tovar, pri ktorom došlo k odstúpeniu od zmluvy bude uhradená kupujúcim formou
darčekových certifikátov, prípadne ich kombináciou s peňažným plnením, predajca
vráti kúpnu cenu kupujúcemu rovnakou formou, ako bola uhradená kupujúcim.
Hodnota vrátených darčekových certifikátov kupujúcemu však nesmie byť vyššia
ako hodnota darčekových certifikátov zaplatená kupujúcim pri kúpe tovaru. Ak by
vrátenie darčekových certifikátov z objektívnych dôvodov nebolo možné, najmä
preto, že predávajúci nemá k dispozícii darčekové certifikáty v potrebnej
výške, predávajúci poskytne kupujúcemu peňažnú náhradu.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo
k tovaru na kupujúceho.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď
prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase,
keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)
8.1. Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu
bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.
Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis budú
kupujúcemu v prípade potreby poskytnuté na požiadanie telefonicky alebo
prostredníctvom e-mailu.
8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento Reklamačný poriadok.
Záručný a pozáručný servis zabezpečuje predávajúci. Informácie o
ďalších servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené
na zadnej strane záručného listu, resp. v prípade potreby budú poskytnuté
na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho.
8.4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné
prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
8.5. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar,
ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci,
vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.6. Kupujúci je oprávnený vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí
tovaru.
8.7. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby
po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie, a návodu oprávnenému
zástupcovi predávajúceho spolu so záručným listom, resp. dokladom
o zaplatení, ktorý zároveň slúži ako záručný list.
8.8.Reklamácie vybavuje predávajúci písomne alebo
elektronicky.Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť
reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 zákona č.
250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady
č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len
"Zákon") tak, že doručí tovar vrátane príslušenstva do sídla
predávajúceho, a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a tento
doručí poštou spolu s reklamovaným tovarom na adresu Peter Zalaba -
AGROND, Chotín 278, 94631 Chotín alebo formulár na uplatnenie reklamácie doručí
elektronicky. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť záručný
list (ak bol vydaný) , doklad o zakúpení tovaru (resp. o zaplatení kúpnej ceny)
v prípade ak slúži ako záručný list.Podobu formulára určí
predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho.
Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Tovar
zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci odporúča kupujúcemu reklamovaný
tovar poistiť. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť
predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
1. doručenie vyplneného
formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
2. doručenie reklamovaného
tovaru vrátane príslušenstva od kupujúceho predávajúcemu,
3. doručenie prístupových
kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu, ak ich
kupujúci obdržal.
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu a
ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce
podmienky:
1. doručenie vyplneného
formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
2. vykonanie obhliadky
reklamovaného tovaru treťou osobou určenou predávajúcim, ktorá o obhliadke
vydá kupujúcemu písomné potvrdenie,
3. doručenie prístupových
kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu, ak ich
kupujúci obdržal.
Reklamačný formulár je možné stiahnuť.Začiatok reklamačného
konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné
doručiť na adresu Peter Zalaba - AGROND, Chotín 278, 94631 Chotín ,ak
predávajúci alebo určená osoba neurčí inak (napr. dopraviť tovar priamo určenej
osobe).Priebežné informácie o riešení reklamácie môže kupujúci
získať telefonicky v pracovných dňoch od 9.00 do 17.00 hod. alebo
prostredníctvom e-mailu agrond.info@gmail.com.
8.9. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek svojej
prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo
u určenej osoby v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.
8.10. V mieste určenom podľa bodu 8.9 týchto všeobecných obchodných
podmienok na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpečiť prítomnosť
osoby poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.
8.11. Kupujúci je povinný reklamovať chyby tovaru u predávajúceho bez
zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na
bezplatné odstránenie chyby.
8.12. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu
alebo v písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru v
súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu
vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
8.13. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle
ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo
určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m)
Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného
konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného
konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba
reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj
neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový
tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci
kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom a
doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený
reklamačný protokol. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12
mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu
zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného
autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska
určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov
na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením
tovaru. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia
kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je
povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar
na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej
osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia
tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša
predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným
posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa
znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru,
ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú
reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.14. Záruka sa nevzťahuje na chyby, o ktorých bol kupujúci v dobe
uzatvárania zmluvy upozornený predávajúcim, alebo o ktorých s prihliadnutím k
okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.15.Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú
vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.16. Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká:
1. nepredložením
záručného listu, príslušenstva, dokumentácie tovaru, alebo dokladu
ozaplatení vprípade, že slúži ako záručný list
2. neoznámením zjavných
chýb pri prevzatí tovaru,
3. uplynutím záručnej
doby tovaru,
4. mechanickým poškodením
tovaru spôsobeným kupujúcim,
5. používaním alebo
skladovaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
6. neodborným
zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
7. poškodením tovaru
nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v
dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými
predpismi platnými v SR,
8. poškodením tovaru
neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
9. poškodením tovaru
náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
10. neodborným
zásahom,poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou
či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
11. zásahom do tovaru
k tomu neoprávnenej osoby.
8.17. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné
konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
1. odovzdaním opraveného
tovaru,
2. výmenou tovaru,
3. vrátením kúpnej ceny
tovaru,
4. vyplatením primeranej
zľavy z ceny tovaru,
5. písomnou výzvou na
prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
6. odôvodneným
zamietnutím reklamácie tovaru.
8.18. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie
a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo
kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.
8.19. Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady
stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru musia byť uplatnené do konca
záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
8.20. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol
používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.21. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom
bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na
základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade
výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového
tovaru, ale iba na nový tovar.
8.22. Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia
nezanikol nárok na uplatnenie záruky podľa bodu 8.16 týchto všeobecných
obchodných podmienok, bezplatné.
8.23. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v
závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a
obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
1. predávajúci zabezpečí
odstránenie vady, alebo
2. predávajúci chybný
tovar vymení.
8.24. Pokiaľ ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát
opakovanú odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných
chýb, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez chyby,
predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13.
týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
1. výmenou tovaru za
tovar iný, funkčný, rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
2. v prípade, že
nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením
dobropisu na chybný tovar.
8.25. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári na
uplatnenie reklamácie.
8.26. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu
považuje výskyt jednej odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.
8.27. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb
považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných chýb súčasne.
8.28. Pre účely reklamácie sa za dobu, počas ktorej po uzavretí kúpnej
zmluvy nemôže kupujúci pre chyby tovaru riadne užívať tovar, považuje doba,
ktorá tvorí spolu viac ako 180 dní.
8.29. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie chyby tovaru je po
tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie chyby tovaru
podľa bodu 8.8. týchto reklamačných a obchodných podmienok, vyčerpané a bez
ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú
jedinečnú chybu (nie chybu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.30. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené
zamietnutie reklamácie, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola
odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru
prostredníctvom súdu.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Predávajúci prijal primerané technické, organizačné a personálne
opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do
úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť
spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé
narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov v zmysle
zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov. Kupujúci súhlasí so
spracúvaním jeho osobných údajov v zmysle týchto pravidiel.
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy, nemožnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy
10.1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu
vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo
dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také
závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho
vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri
vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je
schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami
alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o
tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú
zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o
odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe.
Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe
platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie
poplatky.Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj
v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do 3 pracovných dní odo dňa kedy
bol kupujúci povinný tento tovar prevziať.
10.2. Kupujúcemu vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia
dôvodu za podmienok upravených Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto
lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v
klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a
následne ho vrátiť predávajúcemu. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim
okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu
prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
·
tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa
·
dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom
prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa
·
tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého
dodaného tovaru
10.3. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že
predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3
ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.
10.4. Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od
zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom
nosiči alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného na
adresu Peter Zalaba - AGROND, Chotín 278, 94631 Chotín . Formulár na
odstúpenie od zmluvy je možné stiahnuť
10.5.Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na
odstúpenie od zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných
podmienok musí obsahovať údaje v ňom požadované a to najmä presnú
špecifikáciu tovaru, dátum objednania, meno a priezvisko
spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis
spotrebiteľa/spotrebiteľov, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté
plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu, dátum. Kupujúci je odstúpením
od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom
vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení (v prípade
ak slúži ako záručný list) a pod. a to zaslaním alebo privezením na adresu
predávajúceho Peter Zalaba - AGROND, Chotín 278, 94631 Chotín. Odporúčame tovar poistiť. Zásielky na dobierku
predávajúci nepreberá.
10.6.Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá
doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
10.7.Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie
tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na
odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení
práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od
zmluvy.
10.8. Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby,
ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä
kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru alebo sa bude postupovať
v zmysle bodu 6.7. týchto všeobecných obchodných podmienok zaslaním
darčekového certifikátu na adresu kupujúceho. Predávajúci však nie je povinný
uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob
doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si
zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu
doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude
uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie
je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby,
ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie
poplatky.Namiesto vrátenia platby si môže kupujúci podľa dohody
s predávajúcim vybrať iný tovar.
10.9. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa bodu
10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok pred tým, ako mu je tovar od
kupujúceho doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť
predávajúcemu. Platba za zakúpený tovar bude teda predávajúcim uhradená
kupujúcemu až po doručení vráteného tovaru späť na adresu uvedenú v bode
10.4. týchto všeobecných obchodných podmienok alebo po predložení dokladu
pre ukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
10.10. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy v zmysle bodu 10.2. týchto
všeobecných obchodných podmienok a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý
a je poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v
dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči
kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia
tovaru do pôvodného stavu resp. právajúci má právo požadovať od spotrebiteľa
preplatenie zníženia hodnoty tovaru.
10.11.Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy
zaslať späť alebo odovzdať predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane
dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení (ak slúži ako
záručný list)a pod.
10.12. Pri odstúpení od zmluvy, kupujúci znáša priame náklady na vrátenie
tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
Priame náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať vopred.
Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov
v závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru,vzdialenosti odkiaľ sa
uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien za ktoré kupujúcim vybraný prepravca
poskytuje svoje služby vo výške od 4,90 EUR do 50 EUR.
10.13. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v
bodoch 10.4. a 10.5. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od
kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť všetky
preukázateľné platby podľa bodu 10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok
kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru
naspäť kupujúcemu.
10.14. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je
·
predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien
na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť
počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
·
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
·
predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
·
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z
dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol
po dodaní porušený,
·
predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní
neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
10.15. Pri vystavení dobropisu môže byť od kupujúceho vyžadovaný
k nahliadnutiu platný občiansky preukaz za účelom ochrany vlastníckych
práv kupujúceho a preukázania sa. Predložením občianskeho preukazu k
nahliadnutiu kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov v zmysle zák. č.
122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov uvedených
na občianskom preukaze a to po dobu nahliadnutia naň.
11. Alternatívne riešenie sporov
11.1.Kupujúci - spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva. Ak predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo
na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci – spotrebiteľ
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia sporov. Subjektmi alternatívneho riešenia
s porovsú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č.
391/2015 Z. z.o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, a to
napr. Slovenská obchodná inšpekcia, pričom kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený
si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa
obráti. E-mailový kontakt na predávajúcehoagrond.info@gmail.com. Kupujúci –
spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015
Z. z.o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.Alternatívnym
riešením sporov možno urovnať spor medzi kupujúcim - spotrebiteľom
a predávajúcim, vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy resp. súvisiaci so
spotrebiteľskou zmluvou. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym
riešením sporov, musí presahovať sumu 20,- eur. Subjekt alternatívneho riešenia
sporov môže požadovať od kupujúceho - spotrebiteľa poplatok za začatie
alternatívneho riešenia sporu najviac sumu päť eur vrátane dane z pridanej
hodnoty, a to najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí
alternatívneho riešenia sporu.
11.2. Kupujúci - spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia
sporov online (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku,
ktorí si zvolia. Kupujúci - spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho
sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránkehttp://ec.europa.eu/consumers/odr/">http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupujúci -
spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický
formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie
príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci -
spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Predávajúci sa kupujúcemu zaväzuje, že cena za tovar v čase jeho
objednávky sa nezmení, za odoslanie tovaru v rámci dohodnutej dodacej doby.
Predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú udaním
nesprávnej adresy kupujúceho.
12.2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek
jej zmena musí mať písomnú formu.
12.3. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu používania
sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu (vrátane dňa doručenia)
podľa bodu 5.8. týchto všeobecných obchodných podmienok do dňa vrátenia tovaru
predávajúcemu, resp. odovzdaním tovaru kuriérovi za účelom jeho prepravy
predávajúcemu.
12.4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude
uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových
zásielok.
12.5. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa
vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z. z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej
kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších
predpisov, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona
Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov, zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a zákona č.
102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Časť II.
Obchodné podmienky pre osoby, ktoré nie sú spotrebiteľmi
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „Obchodné podmienky“)
upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy
uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je fyzická osoba – podnikateľ Peter Zalaba - AGROND, IČO: 44316 411,
miesto podnikania: Chotín 278, 94631 Chotín, zápis: Okresný úrad Komárno, číslo
živnostenského registra: 410-20524,(ďalej len "predávajúci")
a kupujúcim –osobou, ktorá nie je spotrebiteľom, predmetom ktorej je kúpa
a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho :
mail:agrond.info@gmail.com
telefón: 035/38 10160
korešpondenčná adresa: Peter Zalaba - AGROND, Chotín 278, 94631 Chotín
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Banka:Tatrabanka Komárno.
IBAN: SK49 1100 0000 0029 2388 7403
(SWIFT):TATRSKBX
1.2. Kupujúcim sa vzmysle tejto časti Obchodných podmienok rozumie
podnikateľ resp. osoby, ktoré nie sú spotrebiteľmi (ďalej tiež ako
„podnikateľ“).
1.3. Podnikateľom sa na účely týchto Obchodných podmienok rozumie osoba
zapísaná v obchodnom registri; osoba, ktorá podniká na základe živnostenského
oprávnenia;osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského
oprávnenia podľa osobitných predpisov; fyzická osoba, ktorá vykonáva
poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
1.4. Kupujúci ako podnikateľ, pri zadávaní objednávky uvedie najmä svoje
obchodné meno, sídlo (miesto podnikania), IČO, IČ DPH, fakturačné údaje,
telefónne číslo, e-mailový kontakt osoby konajúcej v mene podnikateľa.
1.5. Kupujúci - podnikateľ berie na vedomie, že podmienky záruky ako aj
samotný postup pri reklamácii upravený v týchto Obchodných podmienkach
Časť II. môžu byť odlišné ako v Obchodných podmienkach Časť I. pre
spotrebiteľov.
1.6. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky
predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné
podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne
zmluvy, uzavreté na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu,
ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar
prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len
"kúpna zmluva") a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim,
vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
1.7. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej
si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia
kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.8. Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ,
výslovne neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami ani rámcovou
zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa vzťahujú príslušné ustanovenia
Obchodného zákonníka.
1.9. Zoznam tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, je katalógom bežne dodávaného tovaru a
predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov.
Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky
kupujúceho.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy s podnikateľom
2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie
kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme kupujúcim vyplneného a
odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho (ďalej len
"objednávka"). Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v
internetovom obchode sú uvádzané vrátane DPH.
2.2. Záväzné akceptovanie návrhu uskutoční pracovník
predávajúceho najneskôr v nasledujúci pracovný deň po vykonaní objednávky.
Záväzné akceptovanie bude vykonané prostredníctvom elektronickej pošty o
akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení
dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného
kupujúcim označené ako "potvrdenie objednávky".V prípade
zistenia vyššej ceny má predávajúci povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so
zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením
súhlasu zákazníka so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním)
objednávky zo strany predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý.
Automaticky vykonávané Oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému
predávajúceho, ktoré kupujúci obdrží na svoju e-mailovú adresu ihneď po
odoslaní jeho objednávky, sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky;
toto Oznámenie má len informatívny charakter za účelom upovedomenia kupujúceho
o obdržaní jeho objednávky. Na e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade
potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
2.3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a
špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o
cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje
o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a
termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre kupujúceho,
údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom
registri a pod.), prípadne iné údaje.
2.4. Podľa novely zákona č. 222/2004 Z. z., o dani z pridanej hodnoty
nemožno od 1.1. 2013 meniť údaje v už vystavenom daňovom doklade (faktúre).
Údaje v daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v prípade, kedy zákazník
tovar ešte neprijal a nezaplatil.
2.5. V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj tovaru na internetovej
stránke predávajúceho spravuje okrem týchto všeobecných obchodných podmienok aj
záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že kupujúci objedná
tovar v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, predávajúci je
oprávnený objednávku kupujúceho stornovať. O stornovaní objednávky bude
zákazník informovaný prostredníctvom e-mailu a v prípade úhrady kúpnej ceny
alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním
určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
1. dodať na základe
objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve,
kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na
jeho uchovanie a ochranu,
2. zabezpečiť, aby dodaný
tovar spĺňal platné právne predpisy SR
3. odovzdať kupujúcemu
najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady
potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými
právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od
kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania
zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote
určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v
internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení.
O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný e-mailom.
3.4. Predávajúci si vyhradzuje právo overiť totožnosť kupujúceho alebo
osoby poverenej k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru a to v prípadoch,
kedy je dodávka tovaru kupujúcim platená vopred kartou, prostredníctvom
bankového prevodu, alebo prostredníctvom faktúry so splatnosťou.
4. Práva a povinnosti kupujúceho - podnikateľa
4.1. Kupujúci je povinný:
1. prevziať zakúpený
alebo objednaný tovar
2. zaplatiť predávajúcemu
dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na
doručenie tovaru,
3. nepoškodzovať dobré
obchodné meno predávajúceho,
4. potvrdiť v dodacom
liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a
mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
4.3. Kupujúci je oprávnený objednávku stornovať do 24 hodín od objednania,
a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. Takúto storno
objednávku považuje predávajúci za zrušenú. Pri zrušení objednávky je potrebné
uviesť meno, priezvisko, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade
zrušenia objednávky si predávajúci neúčtuje žiadne penále ani iné poplatky
súvisiace so stornom objednávky.
5. Dodacie a platobné podmienky pre podnikateľov
5.1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových
listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
5.2.Tovar doručujeme prostredníctvom kuriéra spoločnosti
UPS. Telefonický kontakt na dispečing UPS je č.:16877. Doba prepravy je
do 24 hodín (v pracovné dni) v rámci Slovenska, a do 48 hodín (v pracovné
dni) vrámci Českej republiky. O uskutočnenom odoslaní tovaru bude
kupujúci informovaný e-mailom alebo SMS.Kuriér vozí tovar spravidla v
čase medzi 8 - 17 hod., čiže počas pracovnej doby. Sobotňajšie doručenie je za
príplatok a je iba do vybraných okresných miest. Bližšie informácie poskytne
predávajúci e-mailom alebo telefonicky.Objednaný tovar je možné
prevziať aj osobne v predajniach predávajúceho. Možnosť pre osobný odber
treba uviesť v objednávke, aby predávajúci tovar vopred pripravil. Pri
osobnom odbere kupujúci neplatí cenu prepravy. Tovar bude odoslaný (dodaný) v
termíne určenom pri každom výrobku (deň objednávky sa nezapočítava do termínu
odoslania až nasledujúci deň a pri objednávke prijatej cez víkend sa ráta ako prvý
deň, prvý pracovný deň). Pokiaľ by sa dodacia lehota predĺžila, bude
objednávateľ včas o termíne odoslania (dodania) informovaný e-mailom alebo
telefonicky. Ak si zákazník objedná väčšie množstvo tovarov budú mu doručené
v jednej zásielke pričom ich dodacia lehota bude zodpovedať produktu s
najdlhšou dodacou lehotou (v prípade objednávky troch produktov s dodacími
lehotami 2,4 a 7 dní, automaticky bude pre celú objednávku platiť
najdlhšia dodacia lehota, teda 7 dní). Informácia o dodacej lehote daného
výrobku sa nachádza pri jeho obrázku v položke "Dostupnosť"
a znamená: kedy je / bude na sklade. Ak je uvedené, že tovar je skladom,
tento tovar je možné ihneď expedovať, a kupujúcemu bude odoslaný najneskôr
do 48 hodín. Ak je uvedené, že tovar nie je skladom, tovar sa objednáva u
dodávateľa. O dodaní bude kupujúci informovaný prostredníctvom e-mailu.
Približný termín dodania môže pred objednaním kupujúci zistiť na telefónnych
číslach alebo e-mailoch predávajúceho. Termíny dodania nie sú záväzné
a predávajúci nezaručuje presné dodržanie termínu z dôvodu každodenných
zmien skladových dostupností dodávateľov ktorý nedokážu zaručiť presné
naskladnenia tovaru. Preto je vhodné vopred sa informovať o dostupnosti tovaru.
Objednaný tovar, ktorý je momentálne nedostupný, môže predávajúci kupujúcemu
rezervovať podľa poradia objednávky kupujúceho medzi ostatnými
záujemcami. Dostupnosť takého tovaru predávajúci pravidelne preveruje a
priebežne kupujúceho informuje e-mailom alebo prostredníctvom SMS.
Cena dopravy UPS
Cena
dobierky |
Cena
prepravy |
do 100,-Eur |
6,00
Eur |
nad 100,-Eur
do 20kg |
zdarma |
Cena dopravy(IN TIME s.r.o.) do ČR
Hmotnosť
zásielky |
Cena
prepravy |
0,1-5kg |
15,-Eur |
5-10kg |
20,-Eur |
10-20kg |
25,-Eur |
20-30kg |
30,-Eur |
30-40kg |
50,-Eur |
40-50kg |
70,-,Eur |
Pri vyššej
hmotnosti zásielky sa cena prepravy rieši individuálne. |
|
Doručenie kuriérommá viacero výhod:
·
doručeniedo 24 hodínod expedície (doručuje sa v pracovné
dni)
·
doručenie vždypriamo do rúk kupujúceho- domov alebo do
práce
·
možnosťsledovaťcez internet, kde sa momentálne zásielka
nachádza
·
v prípade neúspešného prvého pokusu o doručenie,druhý pokus o
doručenie vcene.
5.3.Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v
akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak kupujúci bez
predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy tovar neprevezme do 3
pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej
akceptácii, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu
vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky.
Po uplynutí 3 pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tovar prevziať,
je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej
osobe.V prípade, že si zákazník tovar neprevezme pri prvom doručení, a
požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady opätovného
doručenia tovaru.
5.4. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred
uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Zobrazenie tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Zobrazenie farebných
odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite používaného monitora, resp.
iného, kupujúcim používaného zariadenia.
5.6. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky
predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v
kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo
zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej
neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol
o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru
uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo
kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné splnomocnenie. Ak
bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na
mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci,
a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a
skladné.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho
obal, bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar
alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť
dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia
poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí
tovaru odmietnuť tovar prevziať a vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe
poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí dopravca.Na
základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže predávajúci po
uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku tovaru,
zľavu na tovar a v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový
tovar.
5.9.V každej zásielke je priložená faktúra - daňový doklad, ktorá
slúži zároveň ako záručný list pokiaľ nie je k objednanému tovaru doložený
osobitný záručný list výrobcu.
5.10. Spôsoby platieb: platba na dobierku, platba bezhotovostným prevodom
na účet predávajúceho, platba prostredníctvom platobnej karty, platba
prostredníctvom faktúry so splatnosťou.
6. Kúpna cena
6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú
v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia
kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna
cena") na dobierku, alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho,
alebo prostredníctvom platobnej karty, alebo prostredníctvom faktúry so
splatnosťou. Všetky ceny uvedené na internetovej stránke predávajúceho sú
konečné. Za tovar platí kupujúci cenu, aká je uvedená na internetovej stránke
predávajúceho včase vykonania objednávky. Individuálne zľavy kupujúcim sú
predmetom osobitnej dohody.
6.2. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným
prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na
účet predávajúceho.
6.3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý
tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.4. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar
dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a
požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6.5. Náklady spojené s montážou a vynášaním tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej
cene tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
6.6. Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom
produkte nie je uvedené inak.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej
kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď
prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak včase,
keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie) pre
podnikateľov
8.1. Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru. Kupujúci, ktorý je podnikateľom
je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniťvprvom rade priamo v
autorizovanom servisnom stredisku. Ich zoznam poskytne predávajúci. V prípade,
že nie je možné zaistiť opravu týmto spôsobom, zaistí opravu predávajúci.
8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento Reklamačný poriadok.
Záručný a pozáručný servis zabezpečuje predávajúci. Informácie o
ďalšíchservisných miestach pre záručný apozáručný servis sú uvedené
na zadnej strane záručného listu, resp. vprípade potreby budú poskytnuté
na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
8.4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné
prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
8.5. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar,
ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci,
vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.6. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru.
Pokiaľ tak neurobí, môže uplatniť nároky z chýb zistených pri tejto prehliadke,
len keď preukáže, že tieto chyby mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
8.7. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby
po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu oprávnenému
zástupcovi predávajúceho, resp. servisnému stredisku spolu so záručným listom,
ak bol dodaný výrobcom a dokladom o zaplatení.
8.8.Reklamácie vybavuje predávajúci písomne alebo
elektronicky.Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť
reklamáciu vprvom rade priamo v autorizovanom servisnom stredisku. V
prípade, že nie je možné zaistiť opravu týmto spôsobom, zaistí opravu
predávajúci. Vtedy si zákazník uplatní reklamáciu tak, že doručí tovar vrátane
príslušenstva na adresuPeter Zalaba - AGROND, Chotín 278, 94631 Chotín
avyplní formulár na uplatnenie reklamácie atento doručí poštou
spolu sreklamovaným tovarom, alebo formulár na uplatnenie reklamácie
doručí elektronicky. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť
záručný list (ak bol vydaný) a doklad o zakúpení tovaru, resp. zaplatení kúpnej
ceny.Podobu formulára určí predávajúci a jeho vzor umiestni na
internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný vo formulári presne
označiť druh a rozsah vád tovaru. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci
nepreberá. Predávajúci odporúča kupujúcemu reklamovaný tovar poistiť. Kupujúci
je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné
konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy
sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
1. doručenie vyplneného
formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
2. doručenie
reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva od kupujúceho predávajúcemu,
3. doručenie prístupových
kódov, hesiel apod. ktovaru od kupujúceho predávajúcemu, ak ich
kupujúci obdržal.
Reklamačný formulár je možné stiahnuť.Začiatok reklamačného
konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné
doručiť na adresu Peter Zalaba - AGROND, Chotín 278, 94631 Chotín ,ak
predávajúci alebo určená osoba neurčí inak (napr. dopraviť tovar priamo určenej
osobe).Priebežné informácie oriešení reklamácie môže kupujúci
získať telefonicky vpracovných dňoch od 9.00 do 17.00 hod. alebo prostredníctvom
e-mailu agrond.info@gmail.com
8.9. Kupujúci je povinný reklamovať chyby tovaru u predávajúceho bez
zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na
bezplatné odstránenie chyby.
8.10. Na vybavenie reklamácie kupujúceho, ktorý je podnikateľom sa
nevzťahuje 30 dňová lehota vzmysle zákona oochrane spotrebiteľa.
Lehota na vybavenie reklamácie pre podnikateľov nie je zákonom upravená,
reklamácie podnikateľov vzmysle týchto Obchodných podmienok sa však naša
spoločnosť zaväzuje vybaviť vlehote do 60 dní.
8.11. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol
predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s
prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel
vedieť.
8.12.Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú
vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.13. Nárok na uplatnenie záruky upredávajúceho kupujúcim zaniká:
1. nepredložením
záručného listu, dokladu o zaplatení, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
2. neoznámením zjavných
chýb pri prevzatí tovaru,
3. uplynutím záručnej
doby tovaru,
4. mechanickým poškodením
tovaru spôsobeným kupujúcim,
5. používaním alebo
skladovaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
6. neodborným
zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
7. poškodením tovaru
nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v
dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými
predpismi platnými v SR,
8. poškodením tovaru
neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
9. poškodením tovaru
náhodnou skazou anáhodným zhoršením,
10. neodborným
zásahom,poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou
čiatmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
11. zásahom do tovaru
ktomu neoprávnenej osoby.
8.14. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu aukončiť reklamačné
konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
1. odovzdaním opraveného
tovaru,
2. výmenou tovaru,
3. vrátením kúpnej ceny
tovaru,
4. vyplatením primeranej
zľavy z ceny tovaru,
5. písomnou výzvou na
prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
6. odôvodneným
zamietnutím reklamácie tovaru.
8.15. Záručná doba je 12 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady
stanovená iná záručná doba) azačína plynúť odo dňa prevzatia tovaru
kupujúcim. Pokiaľ je kupujúci podnikateľ a výrobok kupuje pre podnikateľskú
činnosť, záručná doba sa riadi záručnými podmienkami výrobcu v súlade
spríslušnými podmienkami podľa Obchodného zákonníka (§ 429 anasl.).
U vybraných produktov je výrobcom záruka pre kupujúcich, ktorí nie sú
spotrebiteľom, obmedzená. Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru musia
byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na
uplatnenie reklamácie.
8.16. Záručná doba uvedená vObchodných podmienkach pre osoby, ktoré
sú spotrebiteľmi, je v súlade sObčianskym zákonníkom anemá vzťah
kpodnikateľom a na tieto všeobecné obchodné podmienky sa teda
neuplatňuje.
8.17. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol
používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.18. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom
bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na
základe pôvodne vystavenej faktúry a tohto reklamačného dokladu. V prípade
výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového
tovaru, ale iba na nový tovar.
8.19. Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia
nezanikol nárok na uplatnenie záruky podľa bodu 8.13. týchto všeobecných
obchodných podmienok, bezplatné.
8.20. Ak ide o chybu, ktorú je možné odstrániť, bude tovar opravený. Pokiaľ
nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému užívaniu, môže sa
predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade
zľavy nie je možné neskôr túto chybu reklamovať.
8.21. Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec
mohla riadne užívať ako vec bez chyby, predávajúci je oprávnený chybný tovar
vymeniť za tovar s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo
vystaví dobropis.
8.22. Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom
môže kupujúci:
a) požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie
chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,
b) požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,
c) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
d) odstúpiť od zmluvy.
8.23. Voľba medzi nárokmi uvedenými v8.22. kupujúcemu patrí, len ak ju
oznámi predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu
po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže kupujúci meniť bez súhlasu
predávajúceho. Ak sa však ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich
opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže kupujúci požadovať dodanie
náhradného tovaru, ak o to predávajúceho požiada bez zbytočného odkladu po tom,
čo mu predávajúci oznámil túto skutočnosť. Ak predávajúci neodstráni vady
tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že
vady neodstráni, môže kupujúci odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú
zľavu z kúpnej ceny.
8.24. Ak kupujúci neoznámi voľbu svojho nároku v lehote uvedenej
v bode 8.23., má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
8.25. Ak je dodaním tovaru s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom,
môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných
vád tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.
8.26. Dokiaľ kupujúci neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od
zmluvy, je predávajúci povinný dodať chýbajúci tovar a odstrániť právne vady
tovaru. Ostatné vady je povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru
alebo dodaním náhradného tovaru; zvoleným spôsobom odstránenia vád však nesmie
spôsobiť kupujúcemu vynaloženie neprimeraných nákladov.
8.27. Ak kupujúci požaduje odstránenie vád tovaru, nemôže pred uplynutím
dodatočnej primeranej lehoty, ktorú je povinný poskytnúť na tento účel
predávajúcemu, uplatniť iné nároky z vád tovaru, okrem nároku na náhradu škody
a na zmluvnú pokutu, ibaže predávajúci oznámi kupujúcemu, že nesplní svoje
povinnosti v tejto lehote. Táto lehota musí byť určená v súlade
s bodom 8.10. týchto Obchodných podmienok pre podnikateľov.
8.28. Dokiaľ kupujúci neurčí lehotu podľa bodu 8.27. alebo neuplatní
nárok na zľavu z kúpnej ceny, môže predávajúci oznámiť kupujúcemu, že vady
odstráni v určitej lehote. Ak kupujúci bez zbytočného odkladu po tom, čo dostal
toto oznámenie, neoznámi predávajúcemu svoj nesúhlas, má toto oznámenie účinok
určenia lehoty podľa odseku 8.27.
8.29. Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v lehote vyplývajúcej
z bodu 8.27. alebo 8.28., môže kupujúci uplatniť nárok na zľavu z kúpnej
ceny alebo od zmluvy odstúpiť, ak upozorní predávajúceho na úmysel odstúpiť od
zmluvy pri určení lehoty podľa bodu 8.27. alebo v primeranej lehote pred
odstúpením od zmluvy. Zvolený nárok nemôže kupujúci bez súhlasu predávajúceho
meniť.
8.30.Na účely týchto Obchodných podmienok je porušenie zmluvy
podstatné, ak strana porušujúca zmluvu vedela v čase uzavretia zmluvy alebo v
tomto čase bolo rozumné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, ktorý
vyplynul z jej obsahu alebo z okolností, za ktorých bola zmluva uzavretá, že
druhá strana nebude mať záujem na plnení povinností pri takom porušení zmluvy.
Pri pochybnostiach sa predpokladá, že porušenie zmluvy nie je podstatné.
8.31. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári na
uplatnenie reklamácie.
8.32. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie chyby tovaru je po
tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie chyby tovaru
podľa týchto reklamačných a obchodných podmienok, vyčerpané a bez ohľadu na
výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú chybu
(nie chybu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.33. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené
zamietnutie reklamácie, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola
odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru
prostredníctvom súdu.
8.34. Doklady potrebné na prevzatie tovaru reklamácie na pobočke v prípade
nákupu podnikateľa, platcu DPH:
• Tovar objednaný na osobný odber môže prevziať iba konateľ spoločnosti
alebo ním splnomocnená osoba.
• Ak tovar príde prevziať zamestnanec spoločnosti, je nutné splnomocnenie
konateľa s číslom Občianskeho preukazu u povereného zamestnanca.
• Na overenie konateľa alebo ním splnomocnenej osoby je potrebné preukázať
sa platným Občianskym preukazom a Výpisom z Obchodného resp.
Živnostenského registra, aby sa predchádzalo zámene osôb pri preberaní
tovaru.
9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podnikateľom
9.1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania
zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru
dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny,
ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z
kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého
úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar
zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá
je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti
okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar
dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy
rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté
právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v
súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Predávajúci
je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal
tovar do 3 pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tento tovar
prevziať.
9.2. Kupujúcemu, ktorým je podnikateľ môže byť ponúknuté náhradné
odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti na stave vráteného tovaru, ušlej
záruky a aktuálnej ceny vráteného tovaru. Stav tovaru bude zhodnotený
predávajúcim. V prípade nedohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany
bude tovar vrátený na náklady predávajúceho späť. Predávajúci je oprávnený
účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady. Predávajúci si vyhradzuje
právo na neumožnenie odstúpenia, vzhľadom k povahe výrobku a jeho stavu
v čase vrátenia.
9.3. Kupujúci môže od kúpnej zmluvy odstúpiť v zmysle ustanovení
zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len ako „Obchodný zákonník“).
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných
obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných
obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
10.2. Predávajúci sa kupujúcemu zaväzuje, že cena za tovar v čase jeho
objednávky sa nezmení, za odoslanie tovaru v rámci dohodnutej dodacej doby.
Predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú
kuriérskou službou (alebo udaním nesprávnej adresy kupujúceho), za prípadné
nedodanie tovaru (vinou dodávateľa), za poškodenie zásielky zavinené kuriérskou
službou, alebo poštou (v takom prípade je nutné uplatňovať reklamáciu priamo u
pracovníka kuriérskej služby, alebo na pošte).
10.3. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek
jej zmena musí mať písomnú formu.
10.4. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu používania
sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu (vrátane dňa doručenia)
podľa bodu 5.7. týchto všeobecných obchodných podmienok do dňa vrátenia tovaru
predávajúcemu, resp. odovzdaním tovaru kuriérovi za účelom jeho prepravy
predávajúcemu.
10.5. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude
uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových
zásielok.
10.6. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa
vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
Vo Chotíne, dňa 25.8.2017